Wegetarianizm

 

Wegetarianizm
Wegetarianizm


Moja przygoda z wegetarianizmem

Wegetarianką jestem od ok 12 lat. Na początku, kiedy czytałam o wegetarianizmie, było to dla mnie nie do pomyślenia. Byłam pewna, że zwierzęta po prostu się je. Uważałam, że niemożliwe jest życie bez jedzenia zwierząt. Trochę o tym poczytałam, dowiedziałam się tego i owego i podjęłam decyzję, że spróbuję.

Nie przeszłam na wegetarianizm z dnia na dzień. Odstawiałam produkty jeden po drugim. Nie chciałam, żeby to była dla mnie męczarnia. I tak trochę tęskniłam za tym smakiem. Na szczęście teraz jest wiele zastępników mięsa, ale o tym później.

Oczywiście początkowo musiałam tłumaczyć rodzinie, że wegetarianizm jest zdrowy. Moja mama z troski o mnie próbowała mnie namówić, żebym jadła chociaż trochę mięsa. Myślała, że po przejściu na wege będę miała niedobory. Na szczęście tak się nie stało. Jem produkty bogate w składniki odżywcze i jest dobrze.

Weganizm

Było kilka okresów, w których próbowałam przejść na weganizm. Jednak to nie moja droga. Wróciłam do jedzenia nabiału i jajek. Nie dlatego, że mi smakują, ale dlatego, że będąc na diecie wegan ciągle chorowałam. Szczerze mówiąc nie wiem jaki to ma związek, ale tak było. Nie było dnia, żebym nie była przeziębiona. Po powrocie na dietę wegetariańską objawy minęły.

Jest mi przykro, że nic nie wyszło z mojego przejścia na weganizm. Wiem, że krowy mleczne nie są dobrze traktowane i nie chciałabym brać udziału w tym procederze. Niestety nie udało się. Muszę się z tym pogodzić. Może kiedyś jeszcze spróbuję, ale na pewno nie w najbliższym czasie.

Skąd wziąć białko i inne składniki?

Wegetarianizm jest zdrowy, jeśli tylko jemy różnorodnie. warto wdrożyć do swojej diety takie produkty jak:  soczewica,  quinoa,  amarantus, fasola,  brązowy ryż, kasza gryczana. Często początkującym wegetarianom towarzyszy pytanie „Skąd w diecie roślinnej wziąć białko?”. Warto wiedzieć, że podane wyżej produkty zawierają go naprawdę dużo. Zastąpienie białka z mięsa białkiem roślinnym to żaden problem. Sama na początku zastanawiałam się skąd wezmę białko, ale wystarczyło, że poczytałam o wegetarianizmie i już wiedziałam, że sobie poradzę.

Poza tym oczywiście należy jeść jak najwięcej warzyw, które też zawierają wiele witamin, makro i mikroelementów. W internecie można znaleźć naprawdę wiele przepisów na przepyszne dania wegetariańskie.

Zastępniki mięsa i wędlin

Na rynku jest dostępnych coraz więcej produktów dla wegetarian i wegan. Kiedy zaczynałam przygodę z byciem wege, na półkach sklepowych dostępne były tylko kotlety sojowe. Na szczęście wraz z przybywaniem wegetarian, przybywa też produktów żywnościowych dla nich.

 Teraz można kupić naprawdę wiele zamienników mięsa, czy wędlin. Ja prawie codziennie na obiad jem burgery firmy Dobra Kaloria. Są  naprawdę pyszne, ale tylko te ze zdjęcia. Kiedyś partner przypadkowo kupił burgery o smaku wołowiny i… wyrzuciliśmy je. Zjadłam jednego i przez resztę dnia było mi niedobrze. No ale może Wam zasmakuje. Uwielbiam też roślinne sznycle w panierce.

Wegetarianizm
Wegetarianizm

                                                      

Wegetarianizm

Jeśli chodzi o to, co położyć na kanapkę, wybór jest naprawdę bardzo duży. W klepach jest dostępny szeroki wachlarz past na pieczywo. Niestety dla niektórych cena może być odpychająca, ale nic straconego. Można zrobić pastę samemu w domu. Wystarczy ugotować i zblendować warzywa i np. soczewicę. Kiedyś robiłam pastę z soczewicy, marchewki i brokuła i była naprawdę pyszna. Polecam eksperymentować w tym temacie i mieszać ze sobą różne składniki. Będziecie zaskoczeni, jakie pychotki mogą z tego wyjść.

 

 

 

Komentarze

  1. Ja staram się ograniczyć mięso i to idzie całkiem, całkiem. Ale nie wyobrażam sobie zrezygnować z serów czy jajek więc weganką raczej nigdy nie będę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam jajka w różnej postaci, a także sery. Kocham twarożki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam jajka, szczególnie jajecznicę :)

      Usuń
  3. Witaj,dziekuje za odwiedziny i komentarz,bylam wegeterianka przez 5 lat,niestety przy weganizmie,moj organizm zastraikowal i mialam zespol jelita wrazliwego, jem mieso ale malo, lubie tez jajka, zamiast krowich serkow jem sery kozie, a mleko kokosowe itp,owsiane, migdalowe itp,pozdrawiam cie cieplo

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wegetarianką nie jestem, ale jem ogólnie bardzo mało mięsa, wolę nabiał :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mięso...................................... Jest dobre. Ale trawa z pola lepsza. 😂
    Można do trawy korzonki, liście, patyki. Dieta urozmaicona.😂😇
    Możesz dać przepisy, co i jak robisz. Chet ie skorzystam. 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee.... moje posiłki nie są urozmaicone. Przeważnie jem gotowe burgery, albo sznycle + kasza, albo ziemniaki + czasem jeszcze jakieś warzywo.

      Usuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi