Maska Pilaten Hydra

 

 

Maska Pilaten Hydra
Maska Pilaten Hydra


Chciałam podzielić się z Wami moimi pozytywnymi odczuciami związanymi z kosmetykiem, a dokładnie z maską Pilaten Hydra. Wcześniej jednak postanowiłam dokładnie poczytać o jej składzie. Jestem w szoku. Nie wiedziałam, że nakładam sobie na twarz takie coś.

 

Moja ulubiona maska

Mam cerę mieszaną, a co za tym idzie ciągle tłusty nos i wągry. Jakiś czas temu znalazłam w sklepie oczyszczającą maseczkę węglową. Byłam nią zachwycona. Oczyściła skórę mojego nosa perfekcyjnie. Co prawda konsystencja jest trochę niewygodna bo lejąca, ale biorąc pod uwagę efekty, nie przeszkadzało mi to. Poza tym maska mocno przykleja się do twarzy. Później trudno jest ją oderwać. Na szczęście kładę ją tylko na nos, boję się pomyśleć co by było, gdybym kładła ją na całą twarz.

Zmieniłam zdanie

Mój zachwyt nad maseczką prysł po kilku miesiącach używania, kiedy przeczytałam opinie o jej składzie. Oto niezdrowie składniki w niej zawarte:

Diazonium Imidazolidinyl Urea- kosnerwant mogący uwalniać formaldehyd. Uznawany jest za substancję potencjalnie rakotwórczą (Formaldehyd jest silnie trującym gazem o nieprzyjemnym, duszącym zapachu)

Ta substancja budzi najwięcej wątpliwości i wcale się nie dziwię. Sama od momentu, kiedy o niej przeczytałam zdecydowałam, że rezygnuję z tego kosmetyku. Oczyszczona skóra jest ważna, ale zdrowie jest jeszcze ważniejsze. Poszukam jakiegoś zdrowego zamiennika tej maski. Jak tylko kupię i wypróbuję, wrzucę tutaj recenzję.

Formaldehyd w mieszkaniu

Formaldehyd obecny jest też na co dzień w naszym mieszkaniu. Zawierają go dywany, tapety, wykładziny, materiały izolacyjne, ubrania, czy środki czystości. W większym stężeniu może wywołać szereg dolegliwości, rozpoczynając od astmy, a na nowotworach złośliwych kończąc. Najlepiej byłoby nie mieć z formaldehydem kontaktu, ale w dzisiejszych czasach to raczej niemożliwe. Według mnie rozwiązaniem jest specjalny oczyszczacz powietrza, który wychwytuje formaldehyd. Podobno dobrze działają też niektóre rośliny pochłaniające ten gaz np. paprotka. To dlatego paprotki są tak często spotykane w biurach.

Miało być o maseczce, a doszłam do wyposażenia mieszkań i biur J

Komentarze

  1. Witam serdecznie ♡
    Miałam tę maseczkę kilka lat temu, jak było na jej punkcie wielkie bum w internecie. Na szczęście używałam jej tylko na nosie. Efekt jakiś tam był, ale jak się naczytałam ile ta maska może szkód wyrządzić to wywaliłam ponad pół tubki.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że kiedyś ten produkt był znany i modny. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Mam cerę problematyczną i ciężko mi znaleść kosmetyki które pomogą rozwiązać problemy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widać moich komentarzy, pewnie są w spamie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, nie mam żadnych komentarzy od Ciebie w tym wątku.

      Usuń
  4. Hmm. Zastanawia mnie czy jak użyje tej maski to będę jak Zorro czy jak paprotka 😂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi