Szczęście

 

 

czym jest szczęście
Szczęście

Czym jest szczęście?

Według mnie jesteśmy szczęśliwi kiedy towarzyszy nam uczucie radości i zadowolenia. Może to być spowodowane satysfakcjonującą pracą, udanym związkiem, narodzinami dziecka, zastrzykiem finansowym, albo wszystkim jednocześnie. Można odczuwać spokój szczęście bez względu na okoliczności zewnętrzne, ale o tym w innym wpisie.

 

Każdy jest inny

Każdy człowiek jest inny i u każdego co innego wywołuje uczucie szczęścia. Istnieją pewne stereotypy, które mówią, że żeby być szczęśliwym trzeba piąć się po szczeblach kariery, albo założyć rodzinę. Tymczasem ktoś może woleć życie w pojedynkę, a radość mogą mu przynosić dalekie podróże po świecie, albo nawet bliskie po mieście, w którym mieszka.

Dla niektórych praca w korporacji i zdobywanie awansów to spełnienie marzeń i to też jest ok. Kto inny może pomyśleć, że to niepotrzebny, wykańczający wyścig szczurów. Jeszcze inna osoba może być spełniona opiekując się dziećmi, albo nie mając dzieci, ale i tak nie pracując na etacie. Wbrew pozorom to nie znaczy, że nic nie robi. Nie chodzi mi o to, że opieka nad dziećmi jest wymagająca (chociaż jest). Raczej o to, że wiele osób ma swoje hobby, ale nie ma czasu na zajęcie się nim. Ktoś kto ma taką możliwość, nareszcie może zająć się tym, co kocha robić i to wcale nie znaczy, że jest kurą domową bo nie pracuje. Może z czasem zacznie zarabiać na swoim hobby np. na tworzeniu biżuterii, scrapbookingu, czy prowadzeniu bloga.

Obecnie coraz więcej osób zarabia na prowadzeniu bloga. Rozumiem je bardzo dobrze. Według mnie wspaniale jest móc się z tego utrzymywać, jeśli tylko ktoś lubi pisać i pisze o tym, co go cieszy, a nie na siłę wymyśla tematy. Ważne jest, żeby się do tego nie zmuszać. Jeśli blogowanie Cię nie cieszy, poszukaj jeszcze czego innego. Poczuj co sprawia, że czujesz w sercu radość, co sprawia, że czas mija za szybko.

 

czym jest szczęście
Szczęście

 

O mnie

U mnie ulega to zmianie wraz z upływem czasu. Kiedyś kochałam szydełkować i próbowałam na tym zarabiać. Miałam nadzieję, że będę się z tego utrzymywała. Na innym etapie życia kochałam rysować, marzyłam o byciu artystką. Życie ułożyło się tak, że pracuję w biurze, ale mam nadzieję, że kiedyś będę zarabiała na recenzowaniu książek i pisaniu bloga. Byłabym wtedy szczęśliwa. Do jeszcze silniejszego poczucia szczęścia potrzebowałabym zdrowia dla mnie i rodziny, domu z ogródkiem, podróży co jakiś czas i stabilności finansowej J

A Ty jesteś szczęśliwy? Co sprawia, że czujesz radość?

Komentarze

  1. Hmmm i jestem i nie jestem. To zleży chyba od dnia. W chwili pisania komentarza nie jestem. Ale wiem że za jakiś czas będę. 😅 To dopiero dziwne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo rzeczy by pisać co sprawia że czuję radość więc napiszę prawie wszystko. 😂

      Usuń
    2. No i najważniejsze. Ja mam swój patyk. 😂

      Usuń
  2. Ciekawy post.
    Szczęście to dla mnie taka ulotna, bliżej nieokreślona chwila.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zakładałam blog miałam mglistą nadzieję, że może będę mogła zarabiać na szydełkowaniu. Dziś wiem, że nie miałam bladego pojęcia jak to wygląda w rzeczywistości. Akceptuję to co jest, czyli szydełkuję bo lubię i bardzo mnie to relaksuje , czasem dam coś komuś w prezencie, czasem coś pokażę na blogu.
      I tak jest dobrze. Moje początkowe niedorzeczne wyobrażenie zostało skorygowane przez życie. Gdybym czuła presję, jakakolwiek presję- że muszę coś w tym względzie, straciłabym chyba radość z szydełkowania.
      Pozdrawiam. Miłego weekendu.

      Usuń
    2. Tak, zarabianie na szydełkowaniu jest trudne. Ludzie często nie doceniają rękodzieła.

      Usuń
  3. Zarabianie na pasji wydaje się super. Myślę, że to mogłoby przynieść szczęście o wiele większe niż "zwykła" praca, wykonywana jedynie dla pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ważne jest czerpanie satysfakcji i środków na utrzymanie z tego co sie lubi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi