Enzymy wątrobowe

 

 

Szpital Oddział Chorób Wewnętrznych

Niestety czeka mnie kolejny pobyt w szpitalu. No ale od początku.

Od ok 8 miesięcy bez powodu pojawiają mi się siniaki. Dostałam skierowanie do hematologa, a od niego skierowanie na multum badań krwi. Okazało się, że mam prawie 10-krotnie podwyższony poziom enzymów wątrobowych. Jestem w szoku. Nigdy nie miałam problemów z wątrobą, a tu takie coś… Dostałam skierowanie do szpitala na oddział chorób wewnętrznych w trybie pilnym.


 

Komisja Lekarska ZUS

Wyniki badań dostałam wczoraj. Nie wiem na ile pilny jest to stan. Mam nadzieję, że mogę poczekać ze szpitalem tydzień. Za tydzień mam komisję lekarską Zus (staram się o rentę). Pewnie mogłabym powiedzieć, że jestem w szpitalu i poprosić o zmianę terminu, ale obawiam się, że popsułoby to wszystkie moje dotychczasowe starania. Chociaż, prawdę mówiąc, nie wiem kiedy by mnie przyjęli, nawet jeśli mam skierowanie na cito. Może i tak musiałabym poczekać miesiąc czy dwa. Tylko czy mogę tyle czekać?


 

Aktualizacja: Dzwoniłam do szpitala, który polecił mi hematolog. Przyjęliby mnie w styczniu…

Dlaczego wątroba?

Jak tylko dowiedziałam się o wynikach badań, zaczęłam przeszukiwać Internet. Szukałam informacji co może być przyczyną takiego pogorszenia stanu wątroby. Przeczytałam, że przyczyną może być lek, który od ok pół roku biorę na padaczkę. Będę musiała go odstawić. Dzisiaj jadę do neurologa. Pewnie wdroży odstawianie leku. Boję się, że wrócą codzienne ataki padaczki. Podejrzewam, że da mi inny lek. Raczej nie zostawi mnie bez żadnego nowego leku, jeśli wie, że tak się czułam kiedy go nie brałam. 


Trudny pacjent

Może niepotrzebnie, ale pojawiają się we mnie obawy, że mój stan przerośnie lekarkę i że ona powie, żebym poszła do kogo innego. Wielu lekarzy odmawiało mi już pomocy. Ta osoba niby powiedziała, że zajmie się moim leczeniem, ale nie wiem jaka jest granica. Nie wiem kiedy powie, że sobie nie poradzi.


Wizyta u hepatologa

Dzisiaj późnym popołudniem jadę też do hepatologa. Na początku zapisałam się na za tydzień bo chciałam już mieć wyniki nowych badań wątrobowych. Jednak zmieniłam termin na dzisiaj. Na 99% przyczyną jest lek Lamitrin, więc nowe wyniki nie są konieczne. Na pewno byłoby lepiej je mieć, ale bardziej zależy mi na szybkiej wizycie u lekarki. Jestem ciekawa co mi powie. 

 

Aktualizacja: Odebrałam wyniki. Nie wiem jak to się stało, ale norma jest już tylko trzy razy przekroczona. Zastanawiam się czy dalej potrzebuję szpitala. Zobaczę co mi powie hepatolog. Neurolożka zaleciła odstawienie Lamitrinu. Na razie mam nie brać żadnego innego leku zamiast niego. Za bardzo obciążałoby to wątrobę. Prosiła też o przesłanie na e-maila wyniku dzisiejszych badań i zaleceń od hepatologa.

Komentarze

  1. Oj, niestety często tak jest, że leki, które pomagają nam w chorobie szkodzą, gdzie indziej...
    Mam nadzieję, że dostaniesz równie coś dobrego na padaczkę, a szpital okaże się nie potrzebny...
    Swoją drogą spory jest termin oczekiwania...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi