"Polka w Korei"-recenzja

 

Polka w Korei

 "Polka w Korei"

Autorka książki-Agnieszka Klessa-Shin, która mieszka w Korei Południowej od 10 lat, prowadzi kanał na Youtube, na którym przybliża realia życia w tym kraju. Teraz postanowiła podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem także na łamach książki.

Polka w Korei


Autorka porusza mnóstwo różnych zagadnień dotyczących Korei południowej. Opowiada m.in. o tym czy trudno jest znaleźć tam przyzwoite mieszkanie, jak wygląda egzamin na prawo jazdy, dlaczego jednym z pierwszych pytań jakie Koreańczycy zadają nowym znajomym jest pytanie o wiek, jaki sposób mają Youtuberzy na wybicie się wśród tłumu influencerów, czy w Korei rzeczywiście jada się psy. Wszystkie te wątki są interesujące, ale najbardziej zaskoczył mnie sposób w jaki do połowy 2023 roku w Korei Południowej liczyło się czyjś wiek. 

Moja opinia

Na początku czytanie szło mi powoli. Poruszane tematy przypominały mi trochę przewodnik dla turystów. Miałam nadzieję na coś głębszego. Jednak po przeczytaniu kilkudziesięciu stron zupełnie zmieniłam podejście. Tematyka książki tak mnie zainteresowała, że z trudem odrywałam się od czytania. Dalej uważam, że książka nie porusza bardzo głębokich tematów, raczej opisuje zwyczaje tamtejszych mieszkańców i ich codzienne życie. Poza tym poruszonych jest multum różnych tematów przez co tak naprawdę żaden nie jest opisany w wyczerpujący sposób, ale dla osób, które nie mają dużej wiedzy (czyli dla mnie) o Korei Pd, z pewnością taka wiedza będzie wystarczająca.

 
Polka w Korei

Poza tym...

Muszę też wspomnieć o tym, że nie spodobał mi się układ tekstu. Na moje oko marginesy są tak duże, że gdyby je trochę zmniejszyć byłoby o kilkadziesiąt kartek mniej, dzięki czemu i cena byłaby niższa. No i książka byłaby bardziej poręczna. W obecnej wersji ma ponad 400 stron i według mnie niewygodnie się ją trzyma.

Podsumowując, książkę uważam za ciekawą, ale osoby, które spodziewają się dogłębnej, wyczerpującej wiedzy mogę być zawiedzione. Jeśli natomiast chcesz poznać ciekawostki o życiu w Korei Pd, jest to książka dla Ciebie.

Komentarze

  1. Jak pierwszy raz zobaczyłam tą książkę, to się ucieszyłam, bo chętnie bym ją przeczytała...
    Ale niestety z Twojej recenzji i innych osób wiem, że jej nie kupię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że w końcu wydała książkę. Czasem oglądam jej filmiki na YT, są ciekawe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi