Rzym zabytki

 

 


Kilka dni temu wróciłam z wycieczki po Rzymie. Dzisiaj pokażę Wam zdjęcia z Forum Romanum- starożytnego rynku oraz miejsca wydarzeń towarzyskich, kulturowych i religijnych, a także ze wzgórza Palatyn.

Na teren Forum Romanum poszliśmy pierwszego dnia naszego pobytu w Rzymie. Kolejka była długa. Staliśmy jakiś czas, po czym ktoś nam powiedział, że tutaj stoją tylko osoby z kupionymi już biletami. Wskazano nam miejsce zakupu biletów, no więc poszliśmy. Kupiliśmy bilety (zero osób przed nami) i.... niespodzianka. Można było tamtędy wejść na teren Forum Romanum, a kolejki nie było. Weszliśmy od razu :D Nastawiałam się na co najmniej godzinne czekanie,a tu proszę :)


Teren Forum Romanum jest bardzo duży. Trudno jest zwiedzić wszystko jednego dnia. My zobaczyliśmy może z połowę tego miejsca.


Na początku Forum Romanum w ogóle mi się nie podobało. Dopiero po jakimś czasie zwiedzania, zrozumiałam o co chodzi. Chodząc między tymi dawnymi murami, poczułam się jakbym była zupełnie gdzie indziej, nie w Rzymie. Czułam się jak w starożytnym mieście.





Rzym zabytki

Rzym zabytki

Rzym zabytki

Rzym zabytki

A to już Palatyn. Jedno z siedmiu wzgórz Rzymu, a także miejsce powstania najstarszej osady Rzymskiej.

Niektóre zdjęcia nie wyszły dobrze. Słońce tak raziło, że trudno było zobaczyć cokolwiek na ekranie telefonu. Robiłam zdjęcia "na czuja". 

Niedługo kolejna część mojej wycieczki do Rzymu.

Komentarze

  1. Marzy mi się zwiedzenie Rzymu! Piękne zdjęcia- z przyjemnością obejrzałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zdjęcia Ci się podobają :) Życzę Ci spełnienia tego marzenia. Trzymam kciuki!

      Usuń
  2. Ciekawa relacja, Agnieszko.
    W pierwszej chwili można by powiedzieć - kupa kamieni, kolumn itp, ale gdy uświadomimy sobie ile to ma lat i jaką rolę odegrało w historii kultury i cywilizacji zachodniej( i naszej również), to...
    Super ,że mogłaś tam być.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojejku jak ja bym chciała zobaczyć to miejsce... uwielbiam takie klimaty, coś pięknego! Super zdjęcia 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że będziesz miała okazję do odwiedzenia Rzymu. Tego Ci życzę.

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka. Aż kusi, żeby tam się znaleźć i podziwiać to wszystko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony tak, a z drugiej-według mnie Rzym ma też sporo wad, ale o tym w innym wpisie :)

      Usuń
  5. Świetna relacja. Byłam w Rzymie. Piękne miasto, pełne historii, klimatu, duchowości... Mam nadzieję, że tam kiedyś wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wrzuciłaś monetę do fontanny? Jeśli tak to wrócisz na pewno ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam Rzym i szczerze Ci tej wycieczki zazdroszczę ;D Gdybym była w stanie, na pewno bym się tam wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę wycieczki :) Muszę się tam kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie ♡
    świetna wycieczka :) Dziękuję za twoją fotorelację, naprawdę! Nigdy nie byłam w Rzymie, ale bardzo bym chciała zobaczyć ten zakątek świata :) W ogóle chciałabym zobaczyć wiele miejsc na ziemi... Rzym jest właśnie jednym z nich :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi