Nielegalna praca dzieci

Praca dzieci


 Czy wiesz czym jest mika? Ja do dzisiaj nie wiedziałam.

Praca dzieci

Mika jest bardzo popularnym składnikiem cieni do powiek, rozświetlaczy i innych kosmetyków kolorowych. 

Makijaż w pracy

Dla wielu kobiet na świecie makijaż jest bardzo ważnym, codziennym elementem, dzięki któremu czują się pewniej. Niestety nie chodzi tylko o samoocenę. Kobiety umalowane, bez widocznych cieni pod oczami i wyprysków są traktowane inaczej niż kobiety stroniące od makijażu. Ma to miejsce szczególnie w pracy. Często pracodawca wymaga od pracownicy pełnego makijażu i eleganckiego stroju. Dlatego nie każdy ma wybór. Czasem makijaż jest niezbędny jeśli chcemy pracować na konkretnym stanowisku. 

Praca dzieci

Czy to etyczne?

Drugą stroną medalu jest pochodzenie składników kosmetyków do malowania. Mikę wydobywa się głównie w Indiach, ale też na Madagaskarze. W Indiach są to głównie rejony Bihar i Jharkand. Niestety większość kopalń prowadzona jest nielegalnie, a co za tym idzie nie są przestrzegane zasady BHP. Mało tego. W takich kopalniach pracują dzieci :(. Każdego dnia (pracują codziennie, nie mają weekendów) ryzykują życie. Często zdarza się, że korytarz podziemny, który wcześniej wykopali zawala się. Niestety podczas takiej pracy regularnie ktoś umiera.

Praca dzieci
 

Reportaże o pracy dzieci

W dzisiejszych czasach temat pracy dzieci nie jest obcy większości osób. Wszyscy wiemy choćby o pracy dzieci przy produkcji ubrań. Uważam, że nie wystarczy wiedzieć, że gdzieś tam, coś tam robi dziecko, albo że na świecie wykorzystuje się dzieci. Ważne są konkrety. Dlatego bardzo sobie cenię takie reportaże.

Temat o pracy dzieci przy wydobyciu konkretnie miki zaczęłam zgłębiać dzięki Marzenie Figiel-Strzała. Ma ona swój kanał na Youtube tutaj . Nagrywa filmiki o dzieciach z różnych stron świata.  Jest filmik o pracy dzieci w Indiach (Niestety nie wychodzi mi umieszczenie linka na blogu). Tutaj jest filmik o pracy dzieci na Madagaskarze. Już nie przy wydobyciu miki, ale w kamieniołomach :(

 Praca dzieci

Na szczęście na Madagaskarze jest fundacja Ankizy Gasy, która pomaga takim dzieciom. Dzięki fundacji oraz darczyńcom, dzieci zamiast pracować, mogą pójść do szkoły i zjeść codziennie ciepły posiłek. Niestety w Azji edukacja jest płatna. Wiele osób chce posłać dzieci do szkoły, ale przeszkodą są finanse.

Chcę pomagać

Bardzo bym chciała w swoim życiu pomagać mieszkańcom innych krajów. Mieszańcom, którzy żyją w gorszych warunkach niż ja. W takich, które jest mi trudno nawet sobie wyobrazić. Mam ciche marzenie, że tak będzie wyglądała moja ścieżka zawodowa w przyszłości. Wierzę, że uda mi się połączyć chęć poznawania innych krajów i kultur z  pomocą potrzebującym. 

Czasem spotykam się z niezrozumieniem. Ludzie pytają po co tak dużo czytam (i oglądam) o mieszkańcach innych kontynentów. Przecież to jest smutne, a i tak tym oglądaniem nikomu nie pomogę. Wierzę, że uda mi się pomóc chociaż trochę, a żeby pomóc trzeba najpierw dowiedzieć się o problemie. Na razie nie jestem w stanie pomagać takim dzieciom finansowo. Straciłam pracę. Jestem na zasiłku dla bezrobotnych. Może jednak chociaż trochę przyczynię się do pomocy pisząc o tym na blogu i na Instagramie? Może przeczyta to ktoś, kto będzie w stanie pomóc? Mam nadzieję.

Praca dzieci

Jeśli chcecie pomóc, tutaj dostępna jest zrzutka na dzieci z Madagaskaru.

Zdjęcie, na którym jest pracująca dziewczynka, pochodzi z filmiku o Indiach na kanale Telling Stories.



Komentarze

  1. Bardzo smutny, ale potrzebny post. Ludzie niestety przymykają oczy na zbyt wiele spraw...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem prawda boli. To trudne, szczególnie kiedy nie za bardzo jest jak pomóc...

      Usuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi