Przerwane milczenie. Na gruzach World Trade Center

 

World Trade Center
Przerwane milczenie. Na gruzach World Trade Center

Życie Jana Szumańskiego

Kolejny raz przekonałam się, że trzeba DOKŁADNIE czytać opisy książek. Tym razem myślałam, że książka będzie typowo o World Trade Center, a pierwsze 140 stron to opis życia Jana Szumańskiego. Autor opisuje jego życie od czasów kiedy jeszcze mieszkał w Polsce, poprzez okres wyprowadzki do USA i szukania pracy, do czasu kiedy Jan Szumański kierował grupą, która porządkowała teren po ataku na WTC.

Szumański nie miał łatwego życia. Po wyprowadzce do USA razem z żoną musieli mocno zacisnąć pasa. Z pracą nie było łatwo, tym bardziej, że początkowo nie znali dobrze języka. Cały czas jednak pamiętali dlaczego i po co znaleźli się w Stanach Zjednoczonych. Pamiętali o swoim celu i dążyli do jego osiągnięcia.

Opowieści z miejsca tragedii

Kolejne części to wywiady z osobami, które miały styczność z wieżami WTC w dniu ataku. Autor rozmawia z inżynierami, strażakami, pracownikami biur, które mieściły się w jednej z bliźniaczych wież. Poznajemy historie osób, które w tym dniu nie poszły do pracy, ale też osób, które podczas ataku zginęły.

„Tego dnia miało jej nie być w pracy, ale pochodzącą z Augustowa dwudziestosześciolatkę goniły terminy i musiała dokończyć projekt

Na końcu książki znajduje się wywiad z komandosem, który zabił Osamę bin Ladena. Komandos opowiada jak szykował się na śmierć. Musiał być gotowy na to, że go zabiją, a to wiązało się z pożegnaniem z rodziną. Nawet sobie nie wyobrażam jak im było trudno.

„Miałem zaledwie tydzień, by okazać im miłość, która musiała wystarczyć na resztę życia”

Moja opinia

Według mnie kolejne części książki były zdecydowanie ciekawsze niż pierwsza. Czytałam je z większym zainteresowaniem bo nareszcie autor pisał o WTC, a na to czekałam. Wywiady z rodzinami zmarłych, z osobami, które ocalały wzbudziły we mnie najwięcej emocji. Czytając wywiad z komandosem dowiedziałam się, co czuje osoba, która za chwilę ma zabić terrorystę.

Polecam książkę osobom, które nie są nastawione jedynie na opowieść o WTC, ale też na biografię człowieka, który pracował przy usuwaniu szkód powstałych podczas ataku.

Komentarze

  1. Pamiętam ten dzień, wiadomość o ataku na wieże była szokująca i przerażająca... Książka na pewno warta przeczytania... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pamietam to zdarzenie to bylo straszne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi