Dlaczego warto czytać literaturę faktu?

 

Dlaczego warto czytać literaturę faktu?

 

MY JESTEŚMY MOLE KSIĄŻKOWE

Jestem molem książkowym. Czytam codziennie. Dla mnie dzień bez czytania to dzień stracony. Zgadnijcie co przeważnie chcę dostać w prezencie od bliskich osób… Niestety często moje prośby o książkę w prezencie są nieskuteczne, przynajmniej jeśli chodzi o mamę ;) Moja mama uważa, że mam już za dużo książek i woli dawać mi w prezencie co innego J 

 MOJE PREFERENCJE CZYTELNICZE KIEDYŚ

Od dziecka kocham czytać, ale moje preferencje czytelnicze zmieniały się z upływem czasu. Jako dziecko uwielbiałam książki i filmy o przyjaźni ludzi ze zwierzętami np. „Lassie wróć”. Czytałam ją wiele, wiele razy i zawsze tak samo mnie poruszała. W dzieciństwie czytałam tak dużo, że chwilami sprawiałam problem Pani w bibliotece. Przychodziłam, aby coś wypożyczyć, ale wszystkie pozycje, które mi proponowano, nawet dla starszych dzieci, już czytałam.

Później zakochałam się w powieściach obyczajowych. Moją ulubioną pozycją była książka „Na ratunek” Nicholasa Sparksa. Podobało mi się to, że czytam o codziennym życiu, o tym, co może spotkać każdego z nas.   Z jednej strony było to zwykłe życie, a z drugiej były tam opisywane wydarzenia, których ja w swoim życiu nie doświadczyłam. Nigdy nie lubiłam książek fantastycznych, a bajki czytałam bardzo krótko. Nie rozumiałam co ciekawego ludzie widzą w tego typu książkach. Myślałam: Po co czytać coś, co nie jest prawdziwe? Na co to komu?

I TERAZ

Od kilku lat czytam tylko literaturę faktu. Dlaczego? Interesuję się innymi kulturami, religiami i życiem osób z innych krajów i kontynentów. Lubię poznawać ich wierzenia i zwyczaje. Lubię też łączyć przyjemne z pożytecznym. Czytając literaturę faktu jednocześnie miło spędzam czas i uczę się nowych rzeczy o świecie. Czytanie książek non fiction to moja największa pasja. Aby podzielić się z Wami tą pasją, założyłam drugi blog, na który serdecznie zapraszam. Piszę tam recenzje przeczytanych książek. Tutaj też czasem będę wrzucała recenzje, ale na pewno rzadziej i na pewno nie wszystkie, więc jeśli
jesteś zainteresowany, leć na stronę www.mojeksiazki.com.

DLACZEGO WARTO CZYTAĆ LITERATURĘ FAKTU?

Dzięki czytaniu literatury faktu, poznałam już wiele kultur i miejsc na świecie, nie odwiedzając ich. Wiem więcej o Muzułmanach i Żydach (judaizmie). Wiem jak żyją więźniowie w różnych miejscach na świecie. Wiem jak wygląda życie w Tajlandii, co jedzą Tajowie, jakie mają zwyczaje. Naprawdę bardzo polecam czytanie literatury faktu. Zapewniam Cię, że może być bardzo ciekawa.

 

Komentarze

  1. Super :D Ja rzadziej sięgam po taką tematykę, ale zdaży się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei lubię poradniki itp - książki, z których mogę wyciągnąć coś dla siebie. Ale co jakiś czas lubię sięgnąć po lekką powieść, żeby dać trochę głowie ulżyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Helloł Nudy........ 😂
    Fantastyka da Best. Żartuję. Każdy czyta to co lubi i chce. (ale faktu to nudy 🙄 😂)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi