Szlak Wisły. 1200 km pieszej przygody-recenzja

 

Szlak Wisły. 1200 km pieszej przygody

O czym jest książka?

 

Piesza wędrówka

Autor postanawia przejść pieszo wzdłuż Wisły-od gór do morza. Czytając tę książkę, w pewnym sensie mu w tym towarzyszymy. Po drodze autor rozmawia z mieszkańcami wsi. Wiele osób wie kim jest Mateusz Waligóra. Słyszeli o nim w telewizji i są szczęśliwi, że mogą z nim porozmawiać. Przeważnie są to krótkie i błahe rozmowy, ale zarówno autorowi jak i mieszkańcom wsi są potrzebne.

Są też osoby, które umawiają się z nim na spotkanie. Pytają na jakim etapie wędrówki jest, w którym jest miejscu i czy chciałby się z nimi zobaczyć i porozmawiać.

Eksperci

Poza tym w książce znajdziemy bardzo ciekawe, przydatne, ale dla mnie też smutne wywiady. Smutne bo temat ekologii, zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska jest dla mnie niezwykle trudny. Trudno mi się czytało te wywiady. Ale nie dlatego, że były nieciekawe. Wręcz przeciwnie. Wywiady pokazywały w jakim położeniu obecnie jesteśmy, jaka jest nasza sytuacja ekologiczna i klimatyczna.  

Możemy tu przeczytać m.in. wywiad z ekspertem Instytutu Ochrony Środowiska, z archeologiem, z geografem-hydrologiem, a także z podróżniczką i archeolożką. 

 
Szlak Wisły. 1200 km pieszej przygody

Moja opinia

Na początku trudno było mi się przyzwyczaić do tego, że raz czytam o wyprawie wzdłuż Wisły, a za chwilę już o innej wyprawie autora. Trochę mi się to nie zgadzało z tytułem, ale czytałam te fragmenty z zainteresowaniem. W książce jest też sporo historii. Niektóre wątki ciekawiły mnie bardziej, inne mniej, ale to już kwestia gustu.

Spodziewałam się po tej książce czego innego, ale to nie znaczy, że uważam ją za nieciekawą.

Myślałam, że książka będzie stricte o wędrówce wzdłuż Wisły i przygodach, które spotkały autora po drodze. Myślałam, że będę towarzyszyła autorowi na każdym etapie drogi, będę znała wszystkie jego bolączki i problemy. Tymczasem to tylko jeden z aspektów poruszonych w książce.


Podsumowując: polecam książkę, według mnie jest ciekawa :) Naprawdę wiele można się dowiedzieć o Wiśle. I to od różnych stron np. historycznej, archeologicznej, geograficznej.

Komentarze

  1. Zachęciłaś mnie tą recenzją do przeczytania książki. Wyprawa z biegiem Wisły- ciekawa inicjatywa. Rozmowy z ludźmi- fajna sprawa. Dygresje - budzą zaciekawienie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Lifestyle Agi